Коломойський відсудив “Дніпроавіа”

Господарський суд Києва відмовився задовольнити позов Фонду державного майна України (ФДМУ) до ТОВ “Галтера” в справі про повернення “Дніпроавіа” в державну власність. Через невірно оформлений договір весь аеропорт Дніпра – з терміналом, злітною смугою і радіомаяковою системою тепер належить фірмі Коломойського.

Так, 24 вересня в судовому реєстрі з’явилося рішення Господарського суду Києва по аеропорту Дніпра. Суд розглядав два зустрічні позови: Фонду держмайна про розрив договору з купівлі акцій аеропорту, і власника аеропорту – компанії “Галтера”, яку пов’язують з Ігорем Коломойським, про скасування пунктів договору з передачі злітної смуги, радіомаякової системи і розмір інвестицій.

Відзначається, що 28 серпня 2009 року Фонд держмайна України підписав договір купівлі-продажу акцій “Дніпроавіа” з компанією “Галтера” за 59 млн 017 тис. грн. Повну вартість пакета акцій оплатили в вересні 2009 року.

За умовами інвестиційного договору, “Галтера” повинна була вкласти в розвиток міжнародного аеропорту “Дніпропетровськ” 882,1 млн. грн. З цієї суми 107 млн. грн мало піти на реконструкцію штучної злітно-посадкової смуги, яку повинні були передати у власність держави. Але з усієї суми на реконструкцію смуги до початку військового протистояння на сході України витратили 6,117 млн. грн. Всього, замість 882,1 млн грн новий власник вклав в розвиток аеропорту 142,1 млн грн. А потім настав 2014 рік, в аеропорт прийшли військові і всім було не до реконструкції злітної смуги. До слова, це був останній рік внесення інвестицій.

Свідомо чи ні, але держава при підписанні договору поскупилася на хороших юристів. Справа в тому, що за умовами договору (п.11.1.2) “Галтера” повинна була передати злітну смугу, радіомаякову систему і землі, на яких вони знаходяться у власність держави, щоб воно створило “на їх базі державне підприємство”. Але в договорі не було чіткого визначення – кому саме потрібно передавати: якому міністерству чи якомої держпідприємству.

Тільки в 2015 році, вже після завершення терміну внесення інвестицій, Кабмін видав розпорядження №1136-р за яким Міноборони мала забрати належне. Але перелік в розпорядженні не відповідає тому, що прописаний в договорі. Це зіграло на руку новому власнику.

Крім цього, в пунктах договору 11.2.1. і 11.2.2. “Галтера” повинна була зробити інвестиції для підготовки Дніпра до чемпіонату з футболу 2012 року. Але, по-перше, чітка сума інвестицій, графік внесення, обсяг робіт і розрахунковий рахунок, на який потрібно було перевести гроші в договорі не зазначено. Більш того, інший пункт угоди забороняє компанії збільшувати або зменшувати статутний капітал “АК” Дніпроавіа “.

На невиконанні цих пунктів договору хотів зіграти Фонд держмайна, щоб розірвати договір і повернути акції державі. Але компанія “Галтера”, вказала на неточні формулювання в угоді і залишилася у виграші. В результаті суд відмовив Фонду в поверненні акцій і скасував пункти договору про передачу злітної смуги і радіомаякової системи державі.

Справа по акціях аеропорту вже пройшла перше коло судових інстанцій. Фонд держмайна може подати апеляційну скаргу на рішення Господарського суду Києва.

Нагадаємо, що “Приватбанк” хоче стягнути з авіакомпанії Коломойського більше 2 млрд гривень.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Post Navigation